3 tips til at få sommerkroppen på plads

Sommeren står for døren, og det betyder at du skal i gang med træningen, hvis du skal nå at have sommerkroppen på plads inden, at det er for sent. Du har måske fået lidt ekstra kilo på sidebenene, som gerne skulle tabes igen, så du kan stå knivskarp på stranden. Det kan være hårdt at finde motivationen frem, men følger du disse 3 tips, så skal du nok nå at få sommerkroppen på plads.

Cardio er et must

Cardio er den bedste måde, du kan tabe dig og komme i bedre form på. Cardio er ganske almindelig konditionstræning. Det vil sige, at du ikke behøver at være tilmeldt i fitnesscenter, da du bare kan hoppe i løbeskoene eller op på cykel.

Der er dog også en masse træningsmaskiner, som du kan anvende til cardio, hvis du foretrækker fitnesscenteret. Det anbefales at du bruger løbebåndet, romaskinen, motionscyklen eller crosstraineren, da du får pulsen op, når du træner på disse maskiner.

Hvis du kan dyrke 30 minutter cardio om dagen, så er det godt på vej imod, at få den perfekte sommerkrop, da det vil give dig hurtigere og bedre resultater i forbindelse med dit vægtabt.

Få styr på kosten

Når du begynder at kommer i bedre form på grund af alt din cardiotræning, så er det også altafgørende, at du ikke ødelægger formen med usunde vaner. Derfor skal du også have styr på kosten, hvis du vil opnå en flot sommerkrop.

Dette kan du gøre ved at tælle kalorier. Hvis du får for mange kalorier i din daglige kost, så kommer du nemlig ikke til at kunne se resultater fra de mange timer, som du flittigt bruger i fitnesscentret. Online kan du finde mange forskellige kalorieberegnere, der kan fortælle dig præcis, hvor mange kalorier du må indtage om dagen.

Derudover skal du også sikre dig at du får nok proteiner gennem din kost. Proteiner mætter rigtig godt, sikre en god forbrænding og bevarer din muskelmasse. Det betyder, at en proteinrig kost hjælper dig med at opnå et større vægttab. Hvis du ikke får nok proteiner gennem din daglige kost, så kan proteiner pulver være din løsning. Du kan bl.a. finde et stort udvalg af proteinpulver på only-approved.dk, hvis du ikke får nok protein gennem din kost.

Hold styr på din udvikling

Det kan være svært at holde motivationen oppe, hvis ikke du holde styr på din udvikling. Når du træner og taber dig, så er det en god ide at skrive dine resultater ned. Det giver dig mere blod på tanden til at presse dig selv yderligere næste gang, du svinger forbi træningscenteret.

Det kan være en god ide at tage en snak med en personlig træner, hvis du selv har svært med at komme i gang eller sætte nogle mål for din træning. En personlig træner vil desuden også kunne hjælpe dig med kostvejledning. Jonasnellemann.dk har forskellige træningsforløb, der både inkludere træning og kostvejledning til dig, som selv har svært ved at få sommerkroppen på plads.

Ingen kommentarer endnu.

Skriv et svar

powered by Typeform