Sådan taber du dig ved cykling

Cykling er en oplagt måde at tabe sig på, da de fleste af os har mulighed for at planlægge og ligge en cykeltur ind i vores hverdag. Mange af os kan gøre det til og fra vores daglige gerninger, om det enten er ens job, indkøb eller noget helt tredje. Selvom dette kommer til at tage dig længere tid, kan du stadig spare noget tid i hverdagen ved, at ligge din motion ind her i stedet for, at gøre det på andre tidspunkter, da du vil bruge din tid effektivt. Der findes også mange måder og mange forskellige cykler du kan bruge i din træning, da du både kan anvende hverdagscykler, racercykler eller evt.

Mountain bikes. Du behøver derfor ikke, at ligge det ind i de daglige rutiner, men kan bruge det som en måde at koble fra ved at køre stærkt på landevejen eller køre i terræn i skoven, alt afhængig af temperament og interesse.

Fitnesstips.dk

Cykling er en god måde at tabe sig på, da du frobrænder en masse herved, men den afgørende faktor for, at du kommer til at opleve et vægttab er dog, at du ligger i et kalorieunderskud dagligt. Det optimale underskud er her 500 kalorier for, at opnå det mest komfortable vægttab uden, at miste for meget energi og muskler. Alt er dog relativt og der skal dog analyseres på hver enkelt persons individuelle kropstype, vægt, kostplan osv.

Det er derfor altid en god ide, hvis du har begrænset viden på dette område, at alliere dig med en professionel der har erfaring og stor viden på dette felt. Specielt kostplanen er noget mange har store problemer med og mange er derfor uforstående overfor hvorfor de ikke taber sig og oplever en stor frustration og mistet motivation. Det kræver nemlig viden og et rimelig nøje regnskab omkring dine kalorier for, at opnå den ønskede effekt, alt afhængig af den enkeltes kropsvægt selvfølgelig.

Din træning kan derfor ikke stå alene og du bliver derfor nød til, at have stor fokus på din kost, samtidig med at du for trænet flere gange om ugen. Cykling er specielt oplagt for de fleste og en perfekt motionsform for de mindre erfarne, da cykling er en relativ mild motionsform, hvor du ofte ikke bliver alt for overbelastet og oplever store gener eller skader heraf og du vil derfor ikke opleve tilbagefald og kan holde et kontinuerligt vægttab.

 

Comments are closed.

powered by Typeform